Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Samenwerken op de werkvloer is niet altijd eenvoudig. Botsende persoonlijkheden en moeizame of onbestaande communicatie leiden tot een lage efficiëntie, en in het ergste geval tot ontslag. Terwijl vlot samenwerkende teams net meer kunnen bereiken dan de som van de individuen, als ze aan vier kernkwaliteiten werken: betrouwbaarheid, expressie, afspraken en monitoring.Bouw je dreamteam leert leiders en teamleden in elke sector anders kijken naar hun teams. Daarbij vermijd je bijvoorbeeld maar beter het woord 'probleem' en schud je het best je hardnekkige hulpverlenerssyndroom af, maar leer je vooral hoe je praktisch aan de slag gaat om je team efficiënter en met meer plezier te laten samenwerken.Met heldere inzichten, uitgewerkte cases en een praktische blik zet dit boek je op weg om het werkplezier bij je team te vergroten. Zo komen je teamleden met plezier werken, gaan ze ontspannen naar huis en bouw je samen aan de organisatie van je dromen.Bron: https://www.lannoo.be/nl/bouw-je-dreamteam
Equipe Team. --- Motivation Motivatie. --- Business management --- Social psychology --- teamwerk --- teamwork --- 65.012.4 --- 65.014 --- PXL-Music 2018 --- coachen --- groepsdynamica --- communicatievaardigheden --- Teamwerk --- Coaching --- Management --- 097 Personeelsbeleid --- Leidinggeven --- Teams --- Samenwerken --- Communicatie --- Leiderschap --- Team --- Samenwerking --- management --- coaching
Choose an application
Bekruipt u tijdens overlegmomenten met collega's - de zogenaamde intervisiemomenten - ook soms het gevoel dat u niet samen tot inzichten komt die u nodig hebt om echt vooruit te komen met uw cliënt? Frustreert het u soms dat collega's elk geval tot in detail uit de doeken doen en dat er zo veel kostbare tijd verloren gaat? Of wat te doen met collega's die zich verstoppen tijdens zulke gesprekken, of cynisch reageren? En hoe staat u zelf ten opzichte van uw cliënt? Zowel uw eigen gedrag als de manier waarop u zich als team gedraagt, bepalen hoe die intervisiemomenten verlopen.Dit boek geeft heel concrete tips om te komen tot krachtige, leerzame en interessante overlegmomenten. Daardoor zal u niet alleen groeien als groep, het geeft u ook de kans te groeien in uw relatie met uw cliënten. Door een reeks verhelderende vragen en oefeningen zal u de diepere betekenis van het gedrag van uw cliënt, uw collega's én uzelf beter leren begrijpenHet eerste deel van dit boek leert hoe u de intervisiemomenten rond lastige casuïstiek beter kunt benutten. In deel 2 kunt u uw vaardigheden uitbreiden en verdiepen aan de hand van het Portlandmodel. Het derde deel, ten slotte, gaat in op ACT en FAP, de twee therapeutische benaderingen die de basis vormen van dit boek
teamwork --- groepen --- coaching --- groepsdynamica --- intervisie --- Didactic strategies --- personeelsmanagement --- 371.35 --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail --- E-books --- PXL-Healthcare 2020 --- communicatie --- communicatievaardigheden --- PXL-Ebooks 2020 --- Didactics of social education --- vergaderen
Choose an application
1. Wat is roddelen nu precies? - 2. Wat is er vandaag over gekend? - 3. Wat zijn de bouwstenen voor een goede teamontwikkeling? - 4. Waarom roddelen mensen? - 5. Wat is de voedingsbodem voor het gekonkelfoes in organisaties? - 6. Wanneer is het niet meer onschuldig en wordt het een probleem? - 7. Wat zijn de effecten? - 8. Welke rollen zie je in een team met een roddelcultuur? - 9. Over welk arsenaal beschikt de roddelaar? - 10. Tips en tricks om mee aan de slag te gaan en te bouwen aan een gezonde teamcultuur - Literatuurlijst
Personnel management --- organisatiecultuur --- pesten --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H303 --- Interne communicatie en organisatie --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: mensen --- 098 Bedrijfskunde --- bedrijfssociologie --- roddelen --- PXL-Education 2018 --- groepsdynamica --- communicatie --- communicatie op het werk --- Teams in the workplace --- HRM + Welzijn op het werk : Welzijn op het werk --- GRH + bien-être au travail : Bien-être au travail
Choose an application
Groepsbehandeling is een fascinerende therapievorm. Er gebeurt in een behandelgroep zo veel tegelijk dat een begeleider zich vaak afvraagt wat op verschillende momenten de juiste leiderschapsstijl is. Hoe kun je bijvoorbeeld een behandelgroep zó op gang brengen, dat de deelnemers zelf veel initiatief nemen? Wanneer is het beter om individuele interventies te maken en wanneer kun je beter, door het gebruik van groepsinterventies, vertrouwen op de capaciteiten van de groep? Hoe krijg je vat op processen, conflicten en antitherapeutische gedragingen? En hoe bevorder je zelfonthulling- en feedbackprocessen zonder dat een behandelgroep te emotioneel of te conflictueus wordt? Het uitgangspunt van dit boek is dat het bij de keuze voor een interventiemethode essentieel is om te kunnen putten uit een waaier van mogelijke alternatieven. Pas dán kan een therapeut een groepsbehandeling ook op elk moment in de gewenste richting sturen. Er worden interventies beschreven die deel uitmaken van drie modellen voor groepsbehandeling die veel in de GGZ voorkomen: groepsdynamische, gestructureerde en psycho-educatieve behandelgroepen. De beschreven uitgangspunten kunnen ook van belang zijn voor leiders van behandelteams of andersoortige groepen om meer inzicht te krijgen in groepsdynamiek en het effect van interventie. Door de realistische praktijkvoorbeelden en de beschrijving van recente inzichten vormt dit boek een bron van inspiratie voor ggz(groeps)psychotherapeuten, GZ-psychologen, groepswerkers, sociotherapeuten, psychiaters, artsen en maatschappelijk werkers. De overzichtelijke opbouw en de heldere schrijfstijl maken het bovendien geschikt als leerboek voor ggz(groeps)therapeuten en anderen in opleiding.
Groepspsychologie. --- Groepstherapie. --- psychiatrische behandelingsmethoden --- Primary groups --- Psychiatry --- groepstherapie --- psychotherapie --- gesprekstherapie --- #KVHB:Groepstherapie --- groepswerk --- leidinggeven --- 607.42 --- groepsdynamica --- 493.6 --- groepen --- groepsinterventies --- organisatieleer --- 615.851.6 --- Groepstherapie (groepstraining) --- geestelijke gezondheidszorg (gez) --- rollenspel (gez) --- therapie (gez) --- maatschappelijk werk --- methodiek --- Groepsdynamiek --- S2006163.JPG --- geestelijke gezondheidszorg --- leiding --- welzijnswerk --- groepstherapie, encountergroepen, sensitivitytraining --- Groepswerk --- 361.13 --- 615.86 --- 361 --- Groepen --- Sociale psychologie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Groepstherapie --- Psychologie --- Organisatiepsychologie --- Therapie --- Welzijnszorg --- Gezondheidszorg --- Groep --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Man --- Volwassene --- Zorg- en welzijnssector --- Bedrijfspsychologie --- behandelgroepen
Choose an application
Huldeboeken --- Lagrou, Leo --- Mélanges --- Psychologie sociale --- Sociale psychologie --- 316.35 --- 159.93 --- 65.015 --- 159.9:3 --- #GSDBP --- #SBIB:316.21H80 --- Academic collection --- 070 Psychologie --- #KVHB:Groepen --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Sociologie --- 305.2 --- groepsdynamica --- sociale psychologie --- organisatieleer --- psychologie, bedrijven --- sociale minderheden --- sociologie --- teamwork --- groepswerk --- samenwerking in organisaties --- sociaal gedrag --- Group facilitation --- Small groups --- Social psychology --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Groups, Small --- Facilitation, Group --- Social facilitation --- Interpersonal relations --- Sociale groepen. Sociologie van de groep --- Zintuiglijke waarnemingen --- Work study and analysis. Method study --- Sociaal psychologische stromingen --- Psychologie van groepen --- 361.13 --- 65.012 --- 301.15 --- 159.9:3 Sociale psychologie --- 65.015 Work study and analysis. Method study --- 159.93 Zintuiglijke waarnemingen --- 316.35 Sociale groepen. Sociologie van de groep --- Festschrift - Libri Amicorum --- groepspsychologie --- Organization theory --- Sociology. --- Lagrou, L --- Social changes --- SOCIETY --- Social theory --- Social sciences --- Monograph --- psychologie --- groepen
Choose an application
Deze bundel is bedoeld voor docenten aan basisscholen om de kinderen gericht te helpen bij het omgaan met gevoelens van angst, onzekerheid, verlegenheid, minderwaardigheid e.d.. De spelen zijn thematisch naar de aard van het probleem ingedeeld in 4 categorieën: ik-spelen, jij-spelen, wij-spelen en spelmethoden. Binnen elke categorie zijn verschillende spelvormen uitgewerkt. Voor de meeste spelen is weinig of geen voorbereiding nodig. Ze kunnen in kleine groepen of met de hele klas gespeeld worden, en zijn geschikt voor alle klassen.
basisonderwijs --- spellen --- Didactics of sports and games --- Personality development --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- spelen --- groepsspelen --- 433.6 --- 478.1 --- 6-12 jr. --- 622.1 --- Agressiespelen --- Basisonderwijs --- Conflictbeheersing --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Groepsspelen --- Ik en de anderen --- Integratie --- Lager onderwijs --- Pantomime --- Probleemoplossen --- Probleemoplossend gedrag --- Rollenspel --- Ruzie --- Samenwerkingsspelen --- Spel --- Spelen --- Spelmethoden --- Spelpedagogiek --- Speltherapie --- Sprookjesspelen --- Standbeeldenspelen --- Waarnemingsoefeningen --- 474.53 ) Speelleermiddelen --- agressie --- angst --- hulpverleningsspelen --- integratie-spelen --- kinderen 6-12 jaar --- kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- minderwaardigheid --- observatiespelen --- onzekerheid --- partnerspelen --- rollenspelen --- samenwerkingsspelen --- spelpedagogiek --- speltherapie --- verlegenheid --- #PBIB:+105.91 --- kind, spel en speelgoed --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Kinderspelen --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-agogische vaardigheden --- 6-12 jr --- 796.1 --- Methodiek --- Samenwerking --- Spelregels --- Kinderspel --- Groepsspel --- Emotioneel probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Social problems --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sociale problemen --- samenspelen --- spelactiviteiten --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- groepsdynamica --- groepsontwikkeling
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|